Live Score käytössä kaikissa otteluissa kaudella 2021-22

Live Score on käytössä kaikissa Käsipalloliiton sarjaotteluissa aikuista F-junioreihin. Käytettäessä Live Scorea, paperista pöytäkirjaa ei tarvita ollenkaan, sillä ottelutapahtumia syötettäessä muodostuu samalla sähköinen pöytäkirja.

Käytännössä ottelutapahtuman yhteyteen ei tarvita lisää henkilöresursseja, vaan ottelun sihteeri täyttää Live Score -seurantaa läppärillä/kännykällä/tabletilla sen sijaan, että täyttäisi paperista pöytäkirjaa. Mikäli Live Scoren käyttämisestä ei ole kokemusta, on suositeltavaa, että mukana on apuri.

Joukkue voi luoda rajattomasti testipelejä tulospalvelussa, joten Live Scoren käyttöä voidaan harjoitella ennakkoon.

OHJEET JA KOULUTUSVIDEOT

Kattavat ohjeet ja koulutusvideot Live Scoren käyttöön löytyvät täältä Tulospalvelun ohjeet -otsikon alta.

JOUKKUETUNNUS

Kotijoukkue on vastuussa Live Scoren toteuttamisessa ja sen käyttöön tarvitaan joukkuetunnus. Tunnukset saat seuraltasi (seuratunnuksen haltija) tai liitosta taneli.tiilikainen@finnhandball.net.

Jos olet unohtanut tunnuksesi, voit tilata sen tulospalvelun kirjautumisnäkymästä: “Tilaa unohtunut joukkuekoodi”. Tällöin sinulle lähetetään tunnukset kaikkiin niihin joukkueisiin, joihin olet merkattuna yhteyshenkilöksi.

Joukkuetunnus ei muutu, kun se tilataan tätä kautta. Ainoastaan seuratunnuksella tai liiton kautta tunnus voidaan vaihtaa.

OTTELUIDEN KOKOONPANOT

On tärkeää, että sekä koti- että vierasjoukkueen pelaajaluettelo on ajan tasalla tulospalvelussa hyvissä ajoin ennen ottelua, koska pelaajat poimitaan ottelun kokoonpanoon tulospalvelun pelaajalistalta. Myös pelaajien numerointi tulee tarkistaa.

Sekä koti- että vierasjoukkueen tulee vahvistaa kokoonpanonsa tulospalveluun sääntöjen mukaisen aikarajan puitteissa ennen ottelua. Ellei tätä ole sarjakohtaisesti erikseen määritelty, kokoonpano tulee kilpailusääntöjen mukaan toimittaa viimeistään 30 minuuttia ennen ottelun alkua. Halutessaan kokoonpanon voi syöttää vaikka pelipäivän aamuna ja sitä pystyy vielä tarvittaessa korjaamaan aikarajaan mennessä.

TILASTOINNIN NÄKYVYYS

Koska Live Score -seuranta on käytössä kaikissa otteluissa, mahdollistaa se myös sarjakohtaisten tilastojen koostamisen. Alla olevassa taulukossa tilastoinnin sarjakohtainen näkyvyys. Ottelukohtaisesti tilastot näkyvät kaikissa sarjoissa.

Heittojen ja sitä kautta torjuntojen kirjaaminen on pakollinen vain SM-liigassa ja SM-sarjassa, joten heitto-/torjuntatilastoja ei koosteta sarjakohtaisesti muissa sarjoissa.

Sarja Sarjakohtaiset tilastot Heitot/torjunnat käytössä
SM-liiga ja SM-sarja Kyllä Kyllä